onsdag 19 november 2014

Första blodtappningen

Igår var jag på blodtappning för att sänka järnhalten i min kropp. Det gick till precis som när blodgivare går för att lämna blod. Jag fick ligga på en brits och en apparat såg till att rätt mängd blod långsamt fyllde en påse. Fyra deciliter tappades ut och det ska jag göra en gång i månaden tills järnnivåerna är ok.

Efteråt när jag gick hem var jag lite trött och hängig, men i morse när jag vaknade kändes det som vanligt och jag arbetstränade på förmiddagen.

1 kommentar:

  1. Hej Jenni!
    Du är tapper och en riktig cool tjej! Jag tror inte att jag skulle klara av en sådan röntgen utan någon form av drog! Jag avskyr trånga utrymmen och har till och från mardrömmar att jag befinner mig i ett sådant. En gång drömde jag att jag låg fastklämd under en vagn och att jag inte kunde röra en fena. Jag känner stort obehag när jag ser människor som utforskar grottor eller befinner sig i gruvschakt långt under jord.
    Jag har hållit tummarna för dig många gånger och gör det fortfarande!

    Medresenären

    SvaraRadera