söndag 16 november 2014

Magnetkameraundersökning

Nu är det gjort. Idag magnetröntgades min ländrygg och jag får vänta på svar om det är någon förändring i kotorna eller inte. Jag fick ligga på en brits och åka in som i en tunnel. Eftersom det dunkar och låter en del när kameran tar bilder fick jag öronproppar, och utanpå det hörlurar med radio. Jag tycker det är lite obehagligt med trånga utrymmen, så jag blundade hela tiden och tänkte på andningen. Jag försökte fokusera på radioprataren men började istället tänka på folk som utforskar grottor och kravlar sig fram i trånga utrymmen, kanske fastnar och inte vet om det kommer funka att ta sig tillbaka. Det vore verkligen inget jobb för mig! Trots att tankarna for i väg så gick det bra och allt var klart efter en kvart.

2 kommentarer:

  1. Hej Jenni! Vill bara tacka för din blogg och säga att du är en grymt stor inspiration. Jag drabbades av Hodgkins lymfom för ett år sedan och fick återfall i juli. Nu har jag nyligen genomgått en autolog stamcellstransplantation och förhoppningsvis ger läkarna mig ett positivt besked om några veckor. Du är en riktig kämpe och det har varit till stor hjälp för mig att läsa det du skriver. Så tack! Håller tummarna för att MR-röntgen ser bra ut och att Hodgkins håller sig borta!
    Stor kram från Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad kul att höra att du gillar min blogg! Jag hoppas att din stamcellstransplantation har gått bra och att allt ser bra ut på beskedet om några veckor. Kram Jenni

      Radera