fredag 14 november 2014

Arbetsträningen är igång!

Jag har gjort mina första "arbetsdagar" den här veckan efter nästan två års sjukskrivning. Det känns jättebra, även om mycket var ringrostigt och jag första dagen kände mig seg i hjärnan efter bara ett par timmar. Men det var roligt och jag mindes faktiskt mer av dataprogrammen och rutinerna än vad jag trodde.

Eftersom jag inte hade någon tillsvidareanställning när jag blev sjuk så känns arbetsträning som ett bra alternativ för att få komma igång i lugn takt och känna efter vad som funkar. Till att börja med kommer jag att arbeta ungefär 25 procent. Sedan tror jag att jag kommer att prova att öka till 50 procent. Utgångspunkten är att arbetsträningen ska pågå i tre månader.

På söndag ska min ländrygg röntgas på sjukhuset för att kolla upp den misstänkta förtätningen i en av kotorna. Jag har faktiskt lyckats släppa en del av oron den här gången. Jag har accepterat att jag just nu inte vet och skjuter det på framtiden.

1 kommentar:

  1. BRA tänkt Jenni!
    Starkt att tänka så klokt.
    Många här ute håller tummarna för dig.
    Vän på nätet.

    SvaraRadera