söndag 5 oktober 2014

Väntan

Jag har känt mig redo att börja arbetsträna i flera veckor men först krävs det ett möte med både Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan närvarande. Nu har jag äntligen fått ett förslag på en mötestid, men först om tre veckor, och då krockade det förstås med inplanerade kontroller i Uppsala. Jag önskar jag bara kunde få komma igång! Jag vill se om jag är redo för jobb, för om det känns rätt så skulle det vara underbart att kunna söka en riktig anställning så småningom. En normal lön vore underbart.

Min väntan består också i att jag önskar att min häst snart ska bli frisk. Hon har haft ont i ett framben och har haltat i tre veckor. För några dagar sedan var jag till veterinären som gav henne en kortisonspruta i det onda benet. Hur länge det dröjer tills jag kan rida igen vet jag inte.

Annars är allt bra och jag mår bra. Jag har haft en seg förkylning, men det är första gången sedan transplantationen som jag har haft en infektion utan att få hög feber och behöva behandling. Det har varit en vanlig snuva som jag inte mått sämre av än vad man brukar göra när man är förkyld, och det ser jag som ett tecken på att mitt immunförsvar fungerar allt bättre.



3 kommentarer:

  1. Hej Jenni
    Underbart att höra. Ditt immunförsvar kommer bara bli ännu starkare, du är en kämpe som kommer fixa det du bestämt dig för (tiden är för dig, du har hela livet franför dig). Låt bara hälsan gå före allt annat, även om jag förstår att du längtar till ett jobb.
    ......Min son Patric fick ALL på sin 19årsdag förra året, den 9/10 blir han 20 och han har varit helt grym avslutade sin 9:e tuffa behandling enligt Nopho2008, som har gått precis som vi kunde önska oss (då han blev leukemi fri vid 3:e benmärgsprovet 18/12-2013). Har nu börjat med underhållsbehandling som ska pågå i 18månader.
    mvh
    Anders

    SvaraRadera
  2. Tack Anders! Jag kan tänka mig att det är en riktigt tuff behandling som din son har fått gå igenom. Blir så glad av att läsa att alla prover ser så bra ut. Önskar er stort lycka till

    SvaraRadera
  3. Tack ! Du bevisar att allt är möjligt, det är fantastiskt att följa din resa. Jag hoppas att du kommer fortsätta blogga för en lång tid framöver, då du ger andra mod med dina inlägg

    SvaraRadera