måndag 28 april 2014

På bättringsvägen


Hostan är kvar, men febern har gått ned och jag känner mig lite piggare.

Idag har jag varit på sjukhuset i Uppsala för kontroller. Mina blodvärden såg bra ut, speciellt Hb som stigit till 120, vilket är rekord sedan transplantationen. Dock lät mina lungor pipiga och jag hade fått sämre levervärden. Båda sakerna har troligtvis med min förkylning att göra, men det blev ändå bestämt att jag ska öka kortisondosen i ett par veckor och jag ska kolla upp mina levervärden igen nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Dessa förkylningar! Det är väl klart att detta känns lite tungt med feber igen och pipiga lungor.
    Värdena är ju förhållandevis bra och läkaren tror ju att förkylningen är boven. Du kryar säkert på dig. Hoppas du kunnat ha en trevlig 1:a maj ändå.
    Vän på nätet.

    SvaraRadera