torsdag 24 april 2014

Lövsprickning och förkylning

När värmen kom fick träden i parken nytt liv, och på eftermiddagarna är det så varmt på balkongen att det går att sitta barärmad. Det ger en försmak av sommar och nu känns det att våren på allvar gjort intåg.


Jag har varit förkyld några dagar med hög feber på nätterna. Natten mot annandagen var värst, då hade jag över 39 grader i temp. Jag sov knappt en blund eftersom jag frös, och febern gick inte ner trots alvedon. Dagen därpå ringde jag till en läkare i Uppsala som tyckte att jag behövde kollas upp. Eftersom det var helgdag var det akuten som gällde. Trist, eftersom det alltid tar så lång tid. Jag fick lämna blodprover och näsprov för att leta efter influensavirus och fick antibiotika utskrivet.

Nu har jag fått veta att det inte är influensa jag har, men förmodligen är det något annat virus för antibiotikan verkar inte ha gjort någon skillnad hittills. Jag tycker den här infektionen liknar den jag hade i höstas, men jag hoppas verkligen att det inte blir så långdraget den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar