söndag 20 april 2014

Glad påsk!


Den här påsken blev jag 30 år - en ålder som känns lite vuxen på pappret. Och om jag får lov att bli lite nostalgisk så måste jag säga att åren mellan 20 och 30 har gått väldigt fort! På de här åren har jag bott på ett tiotal platser, pluggat franska i Bordeaux och jobbat som journalist på tidning, radio och tv. Jag har rest runt i Europa, åkt fyra Vasalopp, köpt häst och blivit sambo. De här åren har varit de roligaste i mitt liv men det har också varit en kamp mot cancern med jobbiga perioder med cytostatika, strålning, operationer och stamcellstransplantationer. Men mellan behandlingarna har jag levt ett bra liv, och jag tycker fortfarande att jag har ett bra liv, även om allt detta förstås har påverkat mig.

Nu har jag blivit firad av familj, släkt och vänner i två dagar och jag är väldigt tacksam över att ha så omtänksamma och fina människor runt omkring mig. Tack för att ni finns!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dagen som var:) Kjenner igjen følelsen av at 20-årene består av en kaotisk blanding av gode og vonde hendelser. Satser på at 30-årene blir en eneste stor opptur for oss begge;)

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt att du trots din aggresiva motståndare ändå kan känna att du haft ett bra liv.
    Grattis till de 30!
    Nätvännen

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk Jenni och Grattis till 30 år. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du är verkligen en vacker tjej/kvinna - och du ser fräsch, pigg och frisk ut dessutom!
    Önskar dig allt gott! Kram/Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hej och grattis i efterhand!
    Det är fantastiskt att du efter allt som drabbat dig kan konstatera, att du ändå har haft ett bra liv. Det är det som är positivt tänkande och som stärker oss i svåra stunder. Det är viktigt att se tillbaka på det som man har varit med om och då upptäcker man att det faktiskt är en blandad kompott som man kan vara ganska nöjd med.Önskar dig många bra år efter 30!
    Njut av den vackra årstid som vi har framför oss.
    medresenären

    SvaraRadera