söndag 4 maj 2014

Dubbel antibiotikakur mot Moraxella

Några dagar efter att min första antibiotikakur var klar så blev min förkylning sämre igen och febern kom smygande tillbaka. När jag hörde av mig till sjukhuset fick jag veta att svaret på mitt halsprov hade visat på en bakterie som heter Moraxella och att jag förmodligen behövde ta antibiotika längre tid för att bli av med den. Jag fick nya tabletter utskrivna för 10 dagar framåt, och nu har jag fått i mig ungefär hälften av den kuren. Febern är borta och jag känner mig pigg, men rosslet och pipet i lungorna har tyvärr inte minskat.

Helgen har annars varit fin. På lördagen "majade" jag och min sambo, alltså åt picknick i skogen - en tradition runt första maj häromkring. För vår del blev korvgrillning vid en liten sjö.

Idag har jag ridit Baluba en liten stund i paddocken. Jag hostar mycket men känner att jag i alla fall har krafterna tillbaka. Så förhoppningsvis är jag snart kvitt den där envisa bakterien.


Och till sist måste jag berätta att det idag är exakt 10 månader sedan min transplantation! Tiden går... Bortsett från den jobbiga starten så har jag återhämtat mig riktigt bra tycker jag. Nu vågar jag drömma lite, göra planer för framtiden och har börjat fundera på jobb. Men allra mest ser jag fram emot en sommar då jag förhoppningsvis får vara frisk, bara må bra och ladda batterierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar