lördag 3 januari 2015

Gott nytt 2015!

Det gångna året har det hänt en massa bra saker i mitt liv. Det har verkligen varit en tid av återhämtning efter ett väldigt tufft 2013, året då jag blev transplanterad. Den som följde min blogg då vet att jag tillbringade mer tid på sjukhuset än hemma under en lång period när jag kämpade mot infektioner och dåliga blodvärden. Jag var väldigt rädd för att mitt nya immunförsvar aldrig skulle komma igång och att det skulle krävas fler behandlingar med ovisst resultat.

Men ungefär vid årsskiftet till 2014 så vände det. Det envisa cytomegaloviruset, CMV, höll sig borta, blodvärdena stabiliserade sig och krafterna började så smått att komma tillbaka. När det väl vände så gick det snabbt. Först orkade jag bara med kortare promenader och ridturer, men under sommaren kunde jag vandra i fjällen och cykla flera mil om dagen. Det kändes verkligen helt fantastiskt, det hade jag aldrig trott var möjligt några månader tidigare.

Det här året har jag verkligen uppskattat sådant som förr var självklara saker i mitt liv - att få vara hemma och sova i min egen säng, att kunna äta normalt, att vara i stallet med min häst, kunna njuta av sommaren med bad och fiske och annat. Under hösten har jag börjat arbetsträna och det känns också som ett stort steg framåt för mig.

2015 hoppas jag framförallt att min familj, mina vänner och jag själv får fortsätta att vara friska och må bra. Resan fortsätter framåt med nya erfarenheter och äventyr!

Jag firar en lyckad ettårskontroll med en segergest i stadsträdgården. Där blev jag rullad många varv med rullstolen när jag var inlagd på sjukhuset.
2013 blev det inga dopp i sjön, men 2014 kunde jag njuta av sol och värme fullt ut. Det var längesedan jag hade en sommar utan cellgiftsbehandlingar.
Älskade Baluba har betytt jättemycket för mig för att komma igång igen, både fysiskt och själsligt. På hästryggen glömmer jag mina bekymmer.
På vandring i Fulufjället. En frihetskänsla!



2 kommentarer:

  1. Hej Jenni!

    God fortsättning på det nya året till dig och din pojkvän! Jag antar att det är han som är med på julhälsningen från dig.
    Jag måste säga att du ser strålande ut! Det märks att du mår bättre och att du njuter att få leva ett normalt liv.
    Jag önskar dig allt gott framöver och håller fortfarande tummarna!

    Medresenären

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Önskar dig också ett gott nytt år!

      Radera