torsdag 22 januari 2015

Bort med kortisonet!

Jag har varit på resande fot nästan hela dagen - till Uppsala och tillbaka, för kontroller på Akademiska sjukhuset. Allt såg bra ut! Nu ska jag börja trappa ned på den lilla dos kortison jag fortfarande tar, för att sluta helt om sex veckor. Jag behöver inte tappa mer blod för att sänka järnvärdet och jag kan sluta med tillskottet med folsyra.

Det är härligt att bit efter bit faller på plats och att antalet piller i dosetten blir allt färre. Om allt fortfarande ser bra ut på nästa kontroll i maj så kommer jag inte behöva åka till Uppsala igen förrän om flera år.  Då ska det att räcka att gå på kontroller på mitt vanliga sjukhus.

2 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Underbart! Önskar dig allt gott! Njut av alla positiva utlåtanden och ta vara på alla ljusa stunder och möjligheter. Det känns som om du kan börja leva ditt liv och se framåt!

    Lycka till!

    Medresenären

    SvaraRadera