måndag 28 juli 2014

För glömsk för dosett

Jag har tagit för vana att fördela mina mediciner i en dosett. Innan jag började med det hände det nämligen flera gånger att jag blev osäker på om jag tagit dem eller inte. Så blev det även idag. Framåt kvällen kom jag på att jag nog inte tagit morgontabletterna, och mycket riktigt så låg de kvar i dosetten.

Men systemet med dosett är tydligen inte felsäkert för min glömska. Efter att jag tagit tabletterna så upptäckte jag nämligen att en medicin fattades i facken. Jag måste ha glömt att lägga i den när jag delade dosetten för några dagar sedan och därför har jag nu missat att ta den medicinen flera dagar i rad! *suck* Men till min glömskas försvar så medger jag att det är många olika tabletter och att flera av dem ser nästan identiska ut.

1 kommentar:

  1. Hej!
    En härlig bild på dig på Fulufjället! Tänk att du har krafter att med packning tillbringa några underbara dagar tillsammans med din partner. Du är en tjej med mycket inre kraft och det är helt fantastiskt att du är i god form. Gläds åt varje dag! Dosett är ett bra hjälpmedel men man måste ha den framför sig på köksbordet! Det är enda sättet för mig att inte glömma!
    Ha det gott!
    Medresenären

    SvaraRadera