torsdag 17 juli 2014

Goda tider

Den här månaden behövde jag inte åka till Akademiska sjukhuset för några kontroller utan det räckte att lämna blodprover vid sjukhuset hemma. Proverna såg bra ut - skönt! Fortfarande är några värden inte helt normala, t.ex. levervärden, nivån av immunoglobuliner och trombocyter, men det blir långsamt bättre. Eftersom jag mår bra och det är lugnt på GVHD-fronten så kommer jag att få sänka min dos kortison ytterligare, vilket är positivt.

Jag har mått väldigt bra de senaste veckorna och jag märker också att min kondition har blivit mycket bättre av mina ridturer och promenader. Häromdagen gav jag mig till och med på att cykla till stallet, drygt 2 mil enkel väg. Det tog mig 1 timme och 20 minuter och när jag kom fram kändes benen som blyklumpar! Jag var övertygad om att min sambo skulle behöva åka och hämta mig med bilen, men när jag var färdig i stallet och cykelmusklerna hade fått vila sig en stund så gick det bra att trampa hemåt också. Jag sov gott den kvällen!

1 kommentar:

  1. Så underbart att du får må bra och njuta av livet fullt ut!
    Jag önskar dig en riktigt skön fortsättning på sommaren !
    Många sköna ridturer!

    Hittade din blogg nyligen.
    Min älskade broder har fått elakartad Lymfom.
    Jag försöker förstå och få kunskap för att kunna hantera sorgen och oron bättre.

    Det jag läst om dig, din resa, din kamp, ger mig hopp!
    Tack Jenni!
    Sköt om dig väl!

    Kram!
    Lillaja

    SvaraRadera