lördag 8 mars 2014

Bättre blodvärden

Mina vita blodkroppar har blivit fler, mina trombocyter har ökat och de andra blodproverna som togs när jag var på sjukhuset igår var också bra. Jag behöver inte ta de där Zarziosprutorna i magen längre - min kropp klarar sig, och jag ska dra ner ytterligare på kortisonet.



Men bäst av allt är ändå att jag får grönt ljus för hela stallet, med andra ord - jag får skyffla bajs igen. Yes!! Kanske är svårt att förstå att jag ser det här som en seger, men det är det. Jag kan avlasta mina föräldrar som så länge fått sköta om allt det praktiska när jag har varit sjuk.

8 kommentarer:

  1. Åh härligt! Jag har själv häst och jag kan till fullo förstå din lycka över att få mocka bajs:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är onekligen något meditativt att går där och rassla med grepen. Min sambo är dock inte lika nöjd över hur jag börjat lukta igen när jag kommer hem... ;) /Jenni

      Radera
  2. Hej! Stort grattis till dina värden! Skönt att du kan avlasta dina föräldrar. Vilken lycka att ha två föräldrar som ställer upp i alla väder, vilket jag har förstått att du har. Att ha anhöriga som står vid sin sida i svåra situationer är det viktigaste stöd man kan få. Alla har inte det. Det är lätt att ta stödet för givet och att man glömmer att uttrycka sin tacksamhet på grund av att man är upptagen med sin egen situation. Mänskligt så klart men jag har förstått att det betyder otroligt mycket, att de anhöriga får känna sig värdefulla och att man säger hur mycket stödet har betytt. Alla behöver påfyllning för att orka vidare. Krama dina båda föräldrar och säg några väl valda ord. Visa genom enkla handlingar i vardagen att de betyder mycket för dig. Uppskattning behöver inte kosta pengar!
    All lycka till dig!
    Medresenären

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vilka kloka ord. Du har helt rätt i det. /Jenni

      Radera
  3. Yes, yes, Jenni! Det ljusnar verkligen för dig. Härligt att du inte behöver vara restriktiv mot vissa miljöer längre. Jag måste nog erkänna att jag reagerade på ordet "hantlangare" som du använde i ditt inlägg "Tillbaka i stallet". Jag förstod att du menade dina föräldrar men i mina öron hade det en negativ klang. Hoppas du framfört vad mycket de har betytt för dig. Hästen har ju varit den som har gjort att du kämpat på så bra. Du har skrivit om hästen och längtat till stallet nästan i varje inlägg under din sjukdom. Det hade varit katasrof om du inte kunnat behålla den. Så nu kan du kanske göra lite arbetsbyte med dina föräldrar och visa både praktiskt och emotionellt hur mycket du värdesatt dom.
    Vän på nätet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då.. menade naturligtvis inte att använda ett nedsättande ord, om nu "hantlangare" är det. För mig är det synonymt med medhjälpare/assistent, men när jag googlar verkar det som att du har rätt i att ordet inte alltid uppfattas så neutralt. Jag är oändligt tacksam för all hjälp jag fått, det hade helt enkelt inte varit möjligt för mig att behålla hästen utan mina föräldrars hjälp.

      Radera
  4. Hej! Härligt att läsa att du nu kan vara i en av de miljöer du har trivs allra bäst i och att du över huvud taget mår bättre naturligtvis. Har också en egen häst och vet hur stark hästar förmåga är att rehabilitera människor och få oss att må gott! Tänk att man kan känna sådan lycka när man till och med hanterar "bajs" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hästen är verkligen den bästa terapeuten! /Jenni

      Radera