lördag 13 juni 2015

Gråhundsvalpar



För fyra dagar sedan föddes de - två underbara gråhundsvalpar. Mitt hjärta smälter, de är så söta så att det knyter sig i magen. Jag skulle kunna sitta i timtal i valplådan och bara titta på dem. De är så små att de fortfarande är både blinda och döva,  och somnar tvärt mitt i diandet.

Det är mina föräldrars hund som har fått sin första kull valpar. Imorgon ska jag vara "barnvakt" när mina föräldrar åker bort, och det är ett uppdrag jag mer än gärna åtar mig. Man kan ju inte må annat än gott inombords av att få hålla en liten valp i famnen en stund och se dem ligga och drömma, tryggt intill mamma.

3 kommentarer:

  1. Hejsan

    Finns det någon möjlighet att få skriva till dig privat ?

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Du kan skriva till mig på adressen hodgkinsblogg@gmail.com
      Mvh/ Jenni

      Radera