fredag 23 februari 2018

En vinterhälsning

Det är vinter och jag njuter av kylan som dröjer sig kvar, så att det får fortsätta att vara gnistrande vitt ute. På helgerna åker jag skidor på åkrarna intill huset där pappa dragit upp spår med skotern. Det knarrar så härligt om skidorna och luften känns frisk i lungorna. 
Jag stannar till här och var för att hämta andan. Min kondition är inte som den varit men det är okej. Jag behöver inte ha bråttom. 

Jag mår bra nu. Allt fler dagar läggs emellan den jobbiga tiden efter stamcellstransplantationen när framtiden kändes så oviss. 
Jag skriver inte så ofta längre på bloggen, men jag vill att den ska finnas kvar just för att jag vill förmedla hopp. Trots alla återfall jag haft så blev det bra tillslut och forskningen går ständigt framåt. Nu finns det fler behandlingsmöjligheter än när jag var sjuk, trots att det bara är några år sedan.

Den här veckan har jag varit på läkarkontroll och allt såg bra ut. Nu blir nästa koll i sommar då jag ska få åka till Uppsala för en lite grundligare undersökning. Då kommer det ha gått fem år sedan transplantationen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar