onsdag 11 maj 2016

En försmak av sommaren



För drygt en vecka sedan flyttade jag och pojkvännen till det här huset och de första dagarna blev det långhelg och sommarvärme. Nu är det som allra vackrast och en bättre tajming för att lämna staden kunde vi inte ha fått, för nu visar landet sig från sin bästa sida.

Vi har planterat blommor, klippt gräs och sått grönsaker och jag och Baluba har ridit ut i skogen nästan varenda dag.

Det känns fantastiskt och helt rätt. Jag är så glad för att vi provar detta. Det känns som att vi kommer att få ett helt annat liv när vi bor så här, där man är mer aktiv och pysslar ute, och sitter mindre framför teven. Men mycket jobb har det varit med flytten och ännu återstår en del saker innan vi helt kan stänga dörren till lägenheten i stan.

En annan glad nyhet är att jag fått fast jobb! Det känns helt fantastiskt, jag som var så glad över ett långt vikariat och så öppnar sig möjligheten för något ännu bättre. 

I slutet av juni är det dags för treårskontrollen efter min stamcellstransplantation. Jag ber till högre makter om att allt ska se fortsatt bra ut. 

Till sist, en somrig selfie och hälsning från mig när jag får lite sol på lunchen!


1 kommentar:

  1. Härligt det ser ut:) Håller tummarna att treårskontrollen går bra! Kraaaam

    SvaraRadera